Facebook maže „lajky“ / Facebook deleting „likes“

Všiml jsem si u svého měsíc a půl starého článku, který měl pět „lajků“, že lajky zmizely. Potvrdily se tak moje chmurné domněnky, že všechna tato módní fejsbuková a twitterová tlačítka neslouží uživatelům, ale výhradně službám, které je poskytují, a že jsou na těchto službách a jejich vrtošivém chování až příliš závislá.

Srdce mi to netrhá, ale každopádně už tedy nemám důvod být byť jen ze zvědavosti „in“ a tahat si sem tlačítka provázaná s facebookem. Nedivil bych se, kdyby Google snad přikládal fejsbukovým lajkům určitou váhu, a podle ní pak řadil výsledky vyhledávání.

Záležitost s mizejícími lajky pěkně koresponduje se všemi těmi plusy a minusy v internetových diskuzích, které se tak krásně zelenají nebo červenají, ale jinak VŮBEC NIC neznamenají. Vmžiku se mohou minusy změnit v plusy, nebo třeba úplně zmizet. Vidíte-li dnes na internetu jakékoliv hlasování nebo anketu – hlavně na serverech s vysokou návštěvností -, bylo by spíše náhodou, kdyby nebyly manipulovány.

Možná je pochopitelné, že Facebook (a Google) chtějí ponechávat počet lajků jenom u nejnovějších příspěvků a událostí na internetu, a u těch starých ho mazat. Koneckonců, na internetu v pojetí Googlu dnes není nic zbytečnějšího, než starý článek. Skoro to vypadá, jako by ho Google po pár dnech zařadil na černou listinu, takže ho za chvíli nikdo nenajde a nepřečte; počet čtenářů (návštěvníků) u pár dní starého článku klesne na nulu.

Ne že by mi taková zpupnost nějak vadila (už jsem si zvykl), ale mazání lajků mi už opravdu připadá jako taková směšná třešnička na dortu. Budu se tedy muset poohlédnout po jiném počítadle návštěvníků, kterým se příspěvek zalíbil.

Každopádně je to o důvod víc, proč fejsbukové „lajk-tlačítko“ v brzku nahradit nějakým normálním klikacím počítadlem, které není na ničem a nikom závislé, jenom na uživateli, který na něj klikne.

Recently, I have noticed in one of my posts, that facebook like-count decreased from 5 to zero. Facebook has simply deleted the five „likes“. I always thought about suspicious behaviour of all these facebook/twitter buttons – and now my thoughts just come true. It is a proof, that these buttons are undoubtedly very depending on its providers (Facebook, Google) – the providers can do what do they want with them.

The bad thing is, that Google is maybe ranking posts according these „likes“ – the more likes, the better reputation in Google’s searching engine, I think. It looks like Google + Facebook don’t want users to rate the posts. They want do it on their own. :) OK, bye-bye, you lousy facebook like-button.

This behaviour is maybe understandable – using the „like“ count only in new posts/events, and deleting it in the olds. In today „Google’s“ internet, nothing is more useless than an old post.

After a few days of non-freshness, it even seems like Google puts the post on some black-list, thus nobody can find it via Google, access it and read it. The visitor rate falls to zero. I quite didn’t mind this annoying behaviour, but deleting the „like“ count from the facebook counter is just sad, when you used it just for plain counting of approving visitors. Never mind, I’ll take a look for some standalone counter, then.



Související články:

Sdílet moudrost:

Fekálbuk / Tfujtr

-

Oznámkujte kvalitu článku jako v ruské škole (5 = výborná, 1 = špatná) ► 12345
0 hlasů, průměr 0.00

-


Loading ... Loading ...

Článek byl publikován v rubrice Média se štítky , . Kliknutím na příslušnou rubriku nebo štítek zobrazíte články na podobné téma.

VLOŽIT KOMENTÁŘ