Kdo je Antonín Blažek? Česko zažilo prvního bojovníka, který před činem zanechal stopu na internetu

Odehrálo se zvláštní neštěstí ve Frenštátě pod Radhoštěm. Výbuchem v paneláku zemřelo několik lidí. V diskusích na internetu se poté rozmohla myšlenka, že nemuselo jít o samovolný výbuch plynu.

Před dvěma měsíci (přesně 18. 12. 2012) mne přitom zaujal podobný výbuch v paneláku. Podivoval jsem se nad tím, jak pádný, veřejný a odvážný způsob odchodu ze světa žena zvolila. Ženy mají (podle článků v médiích) při sebevraždě tendenci spolykat prášky, a činí tak v tichosti a soukromí; tato žena naopak se svým nešťastným osudem spřáhla celý byt v paneláku, potažmo i nájemníky okolních bytů, kteří jistě byli spouští zaskočeni.

17. 2. 2013 vybuchl panelák ve Frenštátě. Po prvotních verzích o náhodném výbuchu plynu se vyšetřovatelé dostali – co je zajímavé, přesně podle předcházejících domněnek frenštátských obyvatel – k tomu, že mohlo jít o cílený útok. V takovém případě by snad měl být pachatelem jakýsi Antonín Blažek, šedesátník. Celý panelák s ním prý měl spory, snad neměl peníze (dnes se místo toho říká, že měl dluhy – a ona je to nakonec taky pravda), takže se nelze divit tomu, že ho město chtělo z paneláku vystěhovat. Inu – když se daří, tak se daří.

Je také zvláštní, že známe jméno toho občana. V řadě posledních případů obzvláště krutých neštěstí, která člověka velmi pohnou, přitom zůstává jméno pachatele zvěrstva utajeno; obyčejně si jeho zveřejnění nepřeje policie „s ohledem na probíhající vyšetřování.“ V tomto případě je to ovšem jinak, strůjcem výbuchu je Antonín Blažek.

Typické opatrné našlapování médií se ovšem nevyhnulo ani tomuto neštěstí. Média zprvu zveřejnila, že výbuch v paneláku měl jednu oběť, pak dvě, vzápětí opět trvala zase na jedné. Další předpokládané oběti média zvláštně předznamenala podivnou zmínkou o „pohřešovaných“. Obětí bylo nakonec potvrzeno pět.

Nejen z tohoto chování médií (a samozřejmě prvotně lidí, kteří do médií předávají informace o nehodě) usuzuji, že všichni zúčastnění byli tímto neštěstím skutečně šokováni. A že jde o značné neštěstí, zahalené mnoha nepříjemnými fakty, která bude nutno rozkrýt.

Do diskuse na idnes.cz někdo přispěl úryvkem textu, přisuzovaným zrovna Antonínu Blažkovi:

Poldové OO Frenštát p.R. Policie ČR kryli podávaní alkoholu, cigaret a drog dětem z nezákonně pronajímaných společných prostor bratru policisty Policie ČR v domě č.p.39 na ulici 6.května ve Frenštátě p.R. Soudci, stání zástupci i kriminalisté šli až tak daleko,. že ve snaze krýt trestnou činnost páchanou na dětech, dělali a dělají vše pro to aby vyhodili Antonína Blažka a jeho rodinu na ulici a okradli je o osobní vlastnictví. To vše se děje na základě neexistujících pohledávek a manipulace s důkazy. Antonína Blažka odvezli čtyřikrát na vyšetřeni na psychiatrii. Je souzen za zveřejnění pravdivých údajů na internetu. Je to nehorázný útok na svobodu projevu a na svobodu slova. Z tohoto důvodu zvu Ďáblovy sluhy na Boží soud. Zvu každé ho zvlášť osobně, včetně příbuzných až do třetího pokolení.
PF 2012 přejí Mayové

Pakliže jde o skutečný příspěvek šedesátiletého pana Blažka, je to strhující. Styl textu podle mého názoru skutečně odpovídá 50- až 60- letému člověku, trochu podivné je ovšem to, že o svých útrapách píše ve třetí osobě a bez okolků – aby snad nebylo nejmenších pochyb – zmiňuje své jméno. Je to neobvyklé. Podle mého lidé v problémech naopak často své jméno veřejně nezmiňují, když už se se svým příkořím svěřují. Buď proto, že ještě věří, že je čas na nápravu, nebo proto, že se za svůj problém – přes všechnu zoufalost či vztek – stále ještě docela racionálně stydí. Vyplývá mi z toho, že Antonín Blažek už neměl „kudy kam“. Zvláštní je také zakončení zpráv vždy stejným textem: PF 2012(2013) přejí Mayové. Jako by jím snad A. Blažek chtěl naznačit, že ho tam nepíše jen tak pro nic za nic, ale že je za ním skryto nějaké další odhodlání.

Zprávu Antonína Blažka o jeho tristním frenštátském životě si můžeme na internetu přečíst na třech místech. V diskusi na serverech tyden.cz, zpravy.ihned.cz a parlamentnilisty.cz. Všechny jsou staré rok a jeden měsíc. Na Parlamentních listech ji vložil pod svým jménem, na tyden.cz pod trochu podezřelou přezdívkou „zlatecasysocialismu“. Na ihned.cz pod jménem: „Dobrý voják Švejk“.

Přezdívka „zlatecasysocialismu“ vede k účtu na Youtube; A. Blažek (pokud je to tedy skutečně on) se zde souhlasně vyjadřoval k různým tzv. „konspirativním“ videům. Naopak k duchovně zaměřeným videům psal střízlivé, avšak zasvěcené komentáře; můžeme nicméně vysledovat odpor ke katolicismu.

Komentářem na Youtube: Já su optimista až na půdu jen nevěřím tomu, že se věci změní jaksi samy od sebe. Když mi někdo hází klacky pod nohy tak je zvednu a snažím se tomu „dobrákovi“ dát holuzou po kokosu. Ježíš taky nehovořil o nastavování třetího líce. Zlu je třeba razantně odporovat jinak jej sami svou nečinnosti přiživujeme. ukazuje A. Blažek docela milou tvář, větou: „nevěřím tomu, že se věci změní jaksi samy od sebe“ však také „láme hůl“.

Jiný komentář je akčnější: „Co přinese rok 2012? Nepřinese naprosto nic nového! Proč nenastane v roce 2012 nic pozitivního? Protože plané řeči nic nezmění! Lidičky proberte se, vždyť ani Ježíš nehovořil o nastavováni třetí líce. No a vy si necháte dělat na hlavu už bezmála 2.000 let po jeho vzkříšení.“

A. Blažek píše: Ježíš byl kluk židovský. Přišel kázat židům. Nepřišel kázat pohanům. Velice kategorický je jeho komentář: „Všeobecně lze říci, že představitele všech církví, svědky jehovovy nevyjímaje, po celá tisíciletí spolupracovali a spolupracují se světskými režimy. Tím se přímo nebo nepřímo podílejí na zločinech páchaných na planetě Zemi.“

Jaké náboženství je tedy blízké A. Blažkovi (Blažek může být i židovské příjmení), judaismus? O judaismu nikde nehovoří. Snad tedy nějaká obecná ideální víra s akcentem na Ježíšovo židovství a nikoli na římskokatolické „pohanství“, které A. Blažek zřejmě považuje za zprofanované nebo nějak nesvobodné? To už je uvěřitelnější, avšak stále zvláštní postoj, na šedesátníka vychovaného v normalizačním socialismu. Obrat A. Blažka k otázkám víry musel nastat po změně režimu.

Mezi řádky komentářů A. Blažka čteme přemýšlivost a trpělivost, snad i touhu po moudrosti; současně ovšem ctění principu spravedlivé odplaty, pokud se člověku děje nevýslovné příkoří.

Poslední komentář je tři dny starý, tedy ze soboty 16. 2. 2013; den před výbuchem. Pak už asi došlo na tu „spravedlivou“ odplatu…

Pro média i celý státní aparát je případ A. Blažka, domnívám se, velmi nepříjemný. Zkrátka došlo k tomu, k čemu dojít zákonitě muselo. Nechci být za cynika, ale osobně jsem přesto překvapen, že podobné neštěstí se stále ještě neodehrává každý týden. Nechci být patetický, ale myslím si, že všechny podklady k rozpoutání podobné ukrutnosti mají mnozí lidé denně na stole.

Exekuce, represe, oprese, suprese, recese, deprese. Zdražování, zpoplatňování. Současně – znekvalitňování. Rozhodně nemůže být řeč jenom o nějaké „atmosféře negativismu“, nebo snad o náhlém výbuchu vzteku jako v pitomém příběhu o „samonasíračích“, jak se média často snaží předstírat.

A. Blažek podle mého soudu rozhodně nebyl konspirativní blázen, kterému vybouchly saze. (Když jsme u těch konspirací – nemohlo jít o tzv. false-flag útok, vhodný pro následné zvýšení dohledu nad všemi podezřelými „konspirativci“? V tomto případě o tom opravdu velice pochybuji.)

Naopak – přemýšlivý, trpělivý člověk. Vždyť na Youtube komentoval jen minimum „vyloženě konspirativních“ videí, navíc velmi střízlivě. Všechny jiné komentáře svědčí naopak snad až o určité duševní vyrovnanosti. Pro média bude velmi těžké udělat z A. Blažka magora. Ale zřejmě se jim to nakonec povede; jde totiž o hodně. O to, jestli se podobné tragédie s mnoha mrtvými budou opakovat.
Ale ony se opakovat jistě budou, nezávisle na tom, co lidem média nabulíkují.

Skrz všechny neurčité, ale o to agresivněji hlásané fráze o blahobytu, radosti a svobodě probleskuje stále větší množství konkrétních lidských neštěstí.

***

Antonín Blažek - foto (zdroj: idnes.cz)

Antonín Blažek - foto (zdroj: idnes.cz)

***

Omlouváme se všem žbrlalům, stejně jako lidem zasaženým frenštátskou tragédií. Ale bylo to nevyhnutelné

Fotomontáž z internetu

***

***

Je suis Družba aneb Setkání po dvou letech

Je suis Družba aneb Setkání po dvou letech

————————————————–

Odkazy, skrze které se sem lidé a okounisti dostávají:

————————————————–



Související články:

Sdílet moudrost:

Fekálbuk / Tfujtr

-

Oznámkujte kvalitu článku jako v ruské škole (5 = výborná, 1 = špatná) ► 12345
(3 hlasů, průměr: 3,67)

-


Loading ... Loading ...

Článek byl publikován v rubrice Média se štítky . Kliknutím na příslušnou rubriku nebo štítek zobrazíte články na podobné téma.

7 komentářů u Kdo je Antonín Blažek? Česko zažilo prvního bojovníka, který před činem zanechal stopu na internetu

  1. BP napsal:

    Další ODKAZ ke studiu té osoby :(

  2. OS napsal:

    Dobrý den,
    děkuji vám za odkaz, pane. Nevím, jak toho člověka napadlo psát zrovna na „finanční košer portál“, ale s docela pobaveným úsměvem jeho počínání kvituji.

    Antonín Blažek napsal:
    3.5.2012 v 09:17

    Proč židé nepotřebují chrám. Nedávno jsem vyslechl úvahu proč židé nepotřebují chrám ani synagogy pro uchování víry. “Spor” mezi rabíny a kněžími skončil zbořením druhého chrámu. Od té doby může každý žid nosit svůj “chrám” srolovaný pod paží a putovat světem. Svátky vyjití z otroctví slaví doma v rodinném kruhu. Mohou se vyučovat svému náboženství i tam kde jim synagogy zbořili nebo víru zakázali. Asi proto je pro žida tradice a svátky v ní dané tak důležitá.

    (zdroj)

    Teď jsem tedy opravdu zvědav, jak pana Blažka vyportrétují média. :)

  3. OS napsal:

    Případ Janečkovice 235.
    Historie toho člověka je zvláštní. Tvrdí, že za socialismu pracoval v lese, měl „soukromé povoznictví“. Vypadá to, že v 80. letech ho režim nečekaně nechal na pokoji, zatímco po převratu už se s ním doba nesrovnala (nebo spíš on s ní). Každopádně netypický osud.

  4. Martin Konvička napsal:

    Na shekel.cz chodil diskutovat rád. Mě tam docela vytáčel, protože psal jakoby sympatizantsky s islámem, který já nerad.

  5. Martin napsal:

    Situace určitě není tak černobílá, ale bojovat s bordelem v této zemi tímto způsobem je spíše výrazem zlosti a bezmocnosti. Opravdu by mě zajímalo, co se tím výbuchem změnilo v této společnosti k lepšímu? Byli tímto výbuchem jakkoli dotčeni lidé (politici a vyšší úředníci) kteří jsou skutečnými strůjci tohoto stavu nebo to odskákalo pár obyčejných lidí a dětí, kteří měli akorát smůlu, že bydleli ve stejném paneláku???? Opravdu výborný nápad – navrhuji každý týden vyhodit do vzduchu jeden panelák, aby se politici mohli v bezpečí svých mnohamilinových sídel dál smát nad bezmocností a bezvýchodností situace obyčejných lidí!!!! Lidi v této republice jsou stádem ovcí bez osobnosti. V této republice se nenajde dost lidí k tomu aby vyšli do ulic a nekompromisně udělali s tímto bordelem přítrž! Každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží!

  6. Cinibuk napsal:

    MYSLÍM, ŽE DĚJINY UKÁŽÍ, že Antonín Blažek je první hrdina 4. odboje a určitě dostane vyznamenáni Za statečnost.

  7. OS napsal:

    Zatím se pouze ukázalo, že pod článkem zmizelo pět fejsbukových „lajků“, respektive „doporučení“; to možná taky o čemsi svědčí.

    Tipuji, že po roce od tragédie neproběhne ani zmínka v novinách, tak moc bude režim chtít vymazat případ Blažek z obecného povědomí a z témat k diskusi. Zrovna diskuse přitom v takovýchto případech není od věci.

VLOŽIT KOMENTÁŘ