Komerční banka – panoptikum z reklamy

Kdekdo říká, že ho odpuzují reklamy na dámské vložky, přípravky pro posílení erekce nebo proudu moči; objektivní vrchol televizního hnusu pak nastavily reklamy na zubní pastu s vypadávajícími zuby.

Jistě, tyto reklamy jsou ohavné, ale vpodstatě nám jenom připomínají ty méně slavné stránky lidského života, které tedy můžeme prožít o něco radostněji s uvedenými přípravky (sotva).

Ovšem proč i reklamy na běžné bankovní produkty mají zájemce strašit nelibými výjevy, proti kterým jsou zkrvavené zuby v umyvadle pohádkou pro děti, to mi není jasné.

Po zhlédnutí reklam na Komerční banku mám věru fyzický odpor dostavit se na její pobočku, přestože dobře vím, že ta usměvavá dáma za naleštěnými brýlemi, nebo ten pán, co vypadá jako dvojník Normana Eisena, za nic nemohou.

Reklamní panoptikum Komerční banky zahajuje producent, který by chtěl vypadat jako Miloš Forman, ale to by měl nejdřív přestat nosit punčocháče kolem krku:
komerční banka reklama producent

Pokračuje horrorovou svatbou, která z andělského prozpěvování blonďatých družiček plynule přejde k démonickým výjevům a sípajícímu starci, kterého si nevěsta bere jenom pro peníze

komerční banka reklama svatba

komerční banka reklama stařec

Zřejmě o svatební noci byl zplozen jinoch s Marfanovým syndromem, který má navíc pod mysliveckým kloboukem na hlavě čertovské rohy
komerční banka reklama půjčka od čerta Marfanův syndrom

Žena-kůň s ofinou ostříhanou podle hrnce na tom není o moc lépe
komerční banka reklama půjčka od čerta žena-kůň


Nezachrání to ani afektovaná žena s kostěnými brýlemi a pitomec s nosními dírkami hlubšími čtyřetážového kamenolomu. komeční banka reklama půjčka od čerta afektovaná žena


Obludárium zakončuje revolucionář v béžovém saku,
který neumí do pěti napočítat, ale sofistikovanou spojovačku za něj nakonec vyřeší holčička s perverzně velkýma očima, až mu z toho nakonec musí rukou zvednout čelist (naštěstí jenom to) .

komerční banka reklama inovace bolševik

komerční banka reklama inovace strašidelná holčičkakomerční banka reklama inovace strašidelná holčička II

***

Reklamy bank jsou obecně dosti podivné.

Fio banka se svými reklamami z barů, kde sebevědomý mladík zvítězí nad jiným mlamojem, když pozve svou dívku na obyčejnou vodu, zřejmě cílí na občany dělnické třídy, kteří si zakládají na tom, že občas mohou dělat haury v baru.
(Kdybych chtěl být morální, tak napíšu, že tato reklama nabádá k nezodpovědnému způsobu života.)

Reklamy Air-Banky se oproti tomu zaměřují na intelektuálnější naivy, kteří věří „že i banku můŽŽŽete mít rádi, božínku“, jak zní motto reklamy;  tato reklama je však (kromě toho, že je nepravdivá) pouze verbálně afektovaná.

Reklamy Komerční banky ovšem vynikají mírou afektovanosti a obrazové podivnosti.
Zde si netroufám ani tipovat, komu jsou určeny, pokud vůbec někomu.
Nicméně domnívám se, že ve stavu patologicky pozměněného vědomí (schizofrenie?) se mohou reklamy KB jevit běžně, ba i mile.

***

Je zřejmé, že v reklamách na banky dnes vystupují lidé přísně specifického vzhledu, aby se s nimi identifikovala cílová skupina se stejnými fyziognomickými i povahovými rysy (ze sledování několika takových reklam mi vyplývá, že je to člověk s tmavými vlasy bytostně zaměřený na peníze). Vedlejším efektem takového přizpůsobení reklam je, že pro jinou než cílovou skupinu vypadá reklamní spot přinejmenším podezřele, vzhledem k typologii zobrazených lidí, jakož i k jejich chování (ODKAZ [érbank], ODKAZ [fijo]).



Související články:

Sdílet moudrost:

Fekálbuk / Tfujtr

-

Oznámkujte kvalitu článku jako v ruské škole (5 = výborná, 1 = špatná) ► 12345
(7 hlasů, průměr: 3,71)

-


Loading ... Loading ...

VLOŽIT KOMENTÁŘ