Konspirační teorie podložená statistikou: v nečase lidi nebrouzdají po internetu

Všiml jsem si toho docela nedávno. Ve dnech s pošmourným, šedivým počasím, kdy není vidět slunce, a do toho třeba ještě mrholí, je návštěvnost těchto stránek až dvojnásobně (!) nižší oproti dnům s pěkným počasím.

Přitom to není tím, že by moje stránky byly třeba pouze o rozhlednách nebo o něčem jiném, co má smysl hledat pouze o hezkých dnech.

Když je pošmourno, nikoho najednou nezajímá politika, jeho příjmení, (ne)vtipné obrázky, zkrátka nic. Za toho šedivého počasí, na kterém si nikdo nic nevezme, lidi zkrátka přestane zajímat internet.

Je to docela neuvěřitelné, nicméně statistiky hovoří jasně. Za špatného počasí celkový dvojnásobný propad návštěvnosti; krátkodobě v dopoledním období až čtyřnásobný.

Když lidé nebrouzdají po webu, co tedy dělají? Domnívám se, že pošmourné počasí má vliv na psychiku, takže lidé ani nechodí po obchodech a neprovádějí ani jiné činnosti, které je těší (snad kromě té jediné). Může to být tak, že v šedivém nečase lidé smířeně dělají pouze věci, které je dvakrát netěší, ale které musí být udělány. Tedy například pracují, aby si vydělali na živobytí.

To zní docela konspiračně, že? Že by špatné počasí zvyšovalo produktivitu práce. V tom případě by bylo v zájmu korporací, aby o pracovním týdnu bylo co nejhnusněji.

Světe div se, tato konspirace má pokračování. Je již déle známo, že tomu tak často skutečně je, a naopak o víkendu se počasí překvapivě vyjasní. Někdo tvrdí, že za to může víkendové zklidnění provozu, které rozpustí inverzi nad městem, a tak dále, zkrátka nějaká příkrá změna lidské činnosti, která o víkendu nastane; zní to logicky. Stejně je to zajímavé.

Je mi taky známo, že zrovna během letošní zimy bojovaly všechny internetové weby s poklesem návštěvnosti. Za celou zimu téměř nevyšlo slunce. Vida, jak to do sebe všechno zapadá.

Meteorologickou závislost na internetové chování člověka budu nadále bedlivě sledovat. Je možné, že se týká jen domácích počítačů, a nikoli například mobilních zařízení, která má člověk stále u sebe, a na nichž může brouzdat kdykoli. Zatím to ale tak nevypadá – i od iPadistů a Samsungistů mají tyto stránky ve dnech s šedivým počasím překvapivě nízkou návštěvnost…

//EDIT:
Nově zjištěné skutečnosti nasvědčují tomu, že i pouhé chování vyhledávačů (zejména Googlu) hluboce podmiňuje webovou návštěvnost. Tomuto fenoménu, který má průnik i s cenzurou internetu, se budu věnovat v brzkém příštím článku.

//EDIT @ 3. září 2013. Článek je opět aktuální. Dnes je mlha a šedivo, a hle – návštěvnost o 100 až 400 % nižší, stejně jako v jiné dřívější pošmourné dny. Co ti lidi tehdy dělají?



Související články:

Sdílet moudrost:

Fekálbuk / Tfujtr

-

Oznámkujte kvalitu článku jako v ruské škole (5 = výborná, 1 = špatná) ► 12345
0 hlasů, průměr 0.00

-


Loading ... Loading ...

Článek byl publikován v rubrice Média se štítky , , . Kliknutím na příslušnou rubriku nebo štítek zobrazíte články na podobné téma.

VLOŽIT KOMENTÁŘ