Totální blbost, kterou nepotřebujete. Nyní za XXXX Kč místo obvyklých XXXXXXXX Kč

Taky si na internetu všímáte těch hloupých „slevových“ inzerátů? Obvykle jsou ve znění nadpisu mého příspěvku. Přitom by však měly znít jinak; slovo „obvyklých“ by mělo být ve větě jinde: Totální blbost, kterou nepotřebujete. Nyní za OBVYKLÝCH XXXX Kč místo XXXXXXXX Kč.

Důrazem na smyšlenou ohromující slevu se ty inzeráty snaží u méně chápavých lidí vzbudit dojem, že jde o skutečný kauf a terno, a že byste si tu úžasnou thajskou masáž, jakousi velmi pokrokovou liposukci, nebo večeři v restauraci, která je pochopitelně nejlepší ve své kategorii, mohli a měli dopřát. Když je to přece tak levné…

Samozřejmě, že tyto podivné inzeráty nemají ve skutečnosti za cíl nic jiného, než oživit skomírající ekonomiku. Přičemž ani není jasné, jak, ale zřejmě tedy tím, že z naivních lidí s nízkými příjmy, nebo naopak z lidí, kterým není líto utratit finance nesmyslným způsobem, vytáhnou peníze ve prospěch všemožných podnikavců, kteří by za normálních okolností v dnešní době zažívali krušné časy. Na tomto principu celá dnešní ekonomika koneckonců už delší dobu funguje.

Občas mě jaksi cynicky těší, že se ty inzeráty zaměřují na lidi, kteří oplývají přebytky peněz, ale ne už tak úsudku. Ty nebohaté, kteří se nechali nachytat, lituji. Ale jenom trochu.

V dnešní době, více než v kterékoli jiné, je zapotřebí naprosto přehlížet lacinou podbízivost; jen tak je možné dospět ke katarzi, ať už bude jakákoliv. Slyšením na slevové a slevomatové inzeráty jenom prodlužujeme nezdravou agónii současného pojetí ekonomiky.

Stejnou funkci jako tyto směšné inzeráty pak plní plátky „Ona Dnes“ a „Doma“ od Mladé fronty, které jsou vpodstatě jenom anoncí cetek. Ano, všechny ty Alo Diamonds a hodinky, ke kterým asi automaticky dostanete 50 let staré letadlo, nebo proč je vždy v reklamě na ně letadlo v pozadí, stejně jako „designové“ (= násobně předražené) vybavení domu.

Tyto reklamy jsou nicméně o něco legitimnější, neboť jsou v nich prezentovány objektivně luxusní (byť také předražené, ale to už je otázka úhlu pohledu) statky, takže reklama cílí výhradně na boháče. Sem tam se ale objeví inzerce předraženého „designového“ šuntu za pár stokorun, který si může pořídit i pracující třída, aby si zařídila obývak trendy detailem.

Golfové a různé „High-Class“ magazíny jsou samozřejmě zaměřené pouze na vyšší třídu (nebo na lidi, kteří se za ni považují), když 80 % jejich obsahu tvoří reklamy na luxusní zboží, plus ještě na auta tzv. prémiových značek. Zde nelze nic vyčíst; za to, že mi takový magazín svou nerafinovanou prostostí připomíná kalendář z raných 90. let, hojně prokládaný reklamami na noční kluby, eskort servisy a herny, za to on nemůže.

Ovšem když už i běžné tiskoviny a reklamy na všelidových internetových serverech se vám snaží podsouvat, že máte utrácet za nesmysly, je to skutečně k smíchu.
Ale když už tu designovou sklenici na okurky za dvě stě tisíc máte doma, nemůžete udělat nic příhodnějšího, než že do ní dáte BIOokurky z holandské farmy, nyní za 999 Kč/ kg místo obvyklých 2580 Kč…



Související články:

Sdílet moudrost:

Fekálbuk / Tfujtr

-

Oznámkujte kvalitu článku jako v ruské škole (5 = výborná, 1 = špatná) ► 12345
0 hlasů, průměr 0.00

-


Loading ... Loading ...

Článek byl publikován v rubrice Méně krav, zato více volů se štítky , . Kliknutím na příslušnou rubriku nebo štítek zobrazíte články na podobné téma.

VLOŽIT KOMENTÁŘ