Vlaky troubí, auta taky

Jsem pouhý laik, avšak nemohl jsem si nevšimnout, že až docela nedávno, z popudu vzrůstajícího počtu nehod na přejezdech, bylo zavedeno houkání vlaku před křížením trati s každou jezevčí stezkou. Proto je zarážející, že podobné opatření nebylo dosud přijato i v silniční dopravě, která je – jak známo ze statistik dopravní policie – rok od roku nebezpečnější pro vše živé i neživé vně i uvnitř silnic a pozůstatků dálnic.

Zapomeňte na značky o zneužití akustického výstražného znamení. Každý dopravní policista vám potvrdí, že na nebezpečných místech by měl zodpovědný řidič vždy dělat vše pro to, aby vše živé i mrtvé upozornil na tu bleskovou, neviditelnou a tichou hrozbu – osvětlenou a hlučící haldu plechu, plazící se zákonnou rychlostí.

Vždyť čím jiným by se měl řidič ještě pokusit přivést k vědomí ty hluché slepce na neosvětlených bicyklech, kteří v policejních báchorkách tak rádi končívají pod koly auta, které v noci na stopce uprostřed polí nezpomalilo na 0 km/h, nýbrž pouze na 2 km/h? V úvrati nebezpečenstva je radno zatroubit raději rovnou několikrát; na znamení toho, že se průjezd obešel beze ztrát na životech i na duších, trýzněných nejen výpalným za subjektivně vadný styl jízdy či stání, kořistěného slepými dráby.

Jak tato nebezpečná místa poznáme? Velmi snadno. Je na nich totiž vždy umístěn nějaký „dopravně-bezpečnostní“ prvek v podobě ostentativního radaru, kamery, nechytrého semaforu nebo retardéru. V tomto místě se tedy nachází úvrať, středobod silničního nebezpečí, kterému hlavy pomazané čelí za nás řidiče tou bezpečnostní maškarádou. Pokud tam nic takového nepřekáží v cestě, o nebezpečné místo se nejedná.

Možná však není od věci troubit po celou dobu jízdy, aby se vám náhodou do vaší bezpečné cesty za pravého poledne nepřimotal se svým vozem nějaký nesvítící rakouský opilec s 0,4 promile v krvi, a neohrozil vás na životě, jakož ani české dopravní experty na jejich chorých myslích.

Klaksonu zdar!



Související články:

Sdílet moudrost:

Fekálbuk / Tfujtr

-

Oznámkujte kvalitu článku jako v ruské škole (5 = výborná, 1 = špatná) ► 12345
0 hlasů, průměr 0.00

-


Loading ... Loading ...

Článek byl publikován v rubrice Život dnes se štítky , . Kliknutím na příslušnou rubriku nebo štítek zobrazíte články na podobné téma.

3 komentáře u Vlaky troubí, auta taky

  1. Ondřej Sidor napsal:

    Jeden by nevěřil, do jak hlubokých analýz mysl člověka zabředne, pomysí-li ten předtím jenom na to, že by snad rukou zavadil o klakson.

    V diskusi pod odkazovaným článkem na webu D-fens.cz mnoho lidí pochybuje o smysluplnosti nastíněného řešení; zejména z toho důvodu, že kamerové radary a podobné zbytečné překážky silnic s represivní funkcí jsou často – záměrně – umisťovány daleko od osídlení, pročež by se, v případě použití klaksonu, samozřejmě jednalo o ekvivalent psího vytí na měsíc.

    Doplňuji tedy, že toto troubení vyžaduje přítomnost lidského faktoru ve slyšícím okolí. Řečeno s cynickou dopravně-policejní logikou: Kdyby se alespoň v jediném případě ze sta troubení doneslo k těm uším, které si ho zaslouží, tedy k iniciátorovi či schvalovateli příslušného dopravně-nebezpečnostního opatření, které z řidičů dělá nesvéprávné blbečky, mělo smysl.

    Jiní mají problém s vynucováním vlastního názoru, domněle lepšího, než je názor druhých. Ruku na srdce, tito lidé musejí být v nějakém blízkém vztahu s fekáliemi u cesty, případně s českými dopravními experty, jinak si jejich odpor k takto základnímu a spravedlivému elitářství nedovedu vysvětlit.

    Další lidé pak pochybují o smysluplnosti takto paušálního „brute-force“ útoku na sluch lidí, kteří s dopravně-buzeračním opatřením nemusejí mít nic společného a kteří třeba za celý život nepochopí, proč ti řidiči, projíždějíce v noci stupidně fungujícím semaforem na návsi, troubí jako blázni. Proti těmto pochybnostem nelze vskutku mnoho namítat a nevím ani, zda je vhodné utnout je lakonickým „Když se kácí les, létají třísky.“

    Snad jen málokterý blázen si celkem správně pomyslí, že tito zdánliví blázni skvěle vyvažují bláznovství dopravního fašismu, páchaného na českých silnicích, pročež jim patří věčné díky.

    Abychom to tedy nějak shrnuli: dopravní situace v ČR vytváří pouze oběti, nebo blázny, přičemž rozdíl mezi těmito skupinami už dávno přestal být jasný. Nedivte se, až vám někdo zatroubí bez zjevného důvodu pod okny.

    Možná je to blázen, možná vás chce jenom upozornit na objektivně zbytečný prvek dopravního fašismu, stojící někde poblíž. Možná obojí. Ale nejspíš troubí jen tak sobě pro radost, neboť blázen na českých silnicích není ten, kdo si to dokáže přiznat.

    P. S.: S články o tisícinách ničeho, které umoří osly, pro něž je semafor nad vlastní rozum, si dám zase na chvíli pauzu.

  2. Jindřich Nebesář napsal:

    Dobrý den,

    není na škodu připomenout že povinné odrazky na pedálech jízdních kol zavedl již Heinrich Himmler. Dnes je tato restrikce práv cyklistů (a sice nebýt vidět) obvykle oslavována.
    Nevím, zda mají tajné služby a jejich agenti-cyklisti vyjímku.

  3. Ondřej Sidor napsal:

    Nejhorší jsou Židi a cyklisti, to jste kdysi řekl moc hezky, Jindro. Rád bych věřil, že Vaši odrazkovou opresi žádný skrytý cyklista v řadách SS, KSČ či ANO dosud nezměkčil ani nezrušil.
    Vlasti zdar, cyklistům zmar!

VLOŽIT KOMENTÁŘ