Klacků pod nohy v podobě směšných vylobbovaných «ekodaní» z provozování starších vozů (které se nemusejí vyrábět a škodit tím ekologii), postupně zakazovaných polo- i celopřevodů a všemožných zákazů vjezdu do města na základě legračních norem utěšeně přibývá.
Mladoboleslavská odřezkárna Volkswagenu se však nepřestává vnucovat řidičům ani v létě, kdy je silniční síť sabotována stavebními firmami v žoldu evropských dotací. Pokud zrovna řidiči nemohou dojet dál než k nejbližší modré zóně, Škodovka si alespoň zaplatí katastrofické články o neutěšeném stáří českého vozového parku.
Průměrné stáří českých vozů prý činí 14,7 roku. Což je podle souseda z Mladé Boleslavi, který si začíná koledovat o atomové bombardování, a jeho přisluhovačů, tvořících zákony České republiky, čirá hrůza. Neexistuje větší hloupost. Je to ještě málo. Málo na ty české záplatované pseudosilnice, u kterých jste nakonec rádi, že jsou kvůli výměně patníku u strouhy zase na půl roku zavřené, protože jinak by vám na nich akorát upadl výfuk a stejně byste po nich kvůli otřesnému dopravnímu «značení» ani nikam nedojeli.
Nevím, který masochista by chtěl vyměňovat co čtvrt roku půl auta kvůli prasklému kolu, protože prasklé kolo se u nových vozů mění zásadně s vystřelovací kapotou a sedadlem spolujezdce. Ale možná že většina průměrných českých řidičů, kteří musejí myslet na hlídky dopravní policie i při souloži, neboť jinak by fyzicky selhali.
Poslední model vozu technicky i morálně vhodného pro českou dopravní síť 21. století, zdevastovanou věčnými opravami a zablokovanou policejními hlídkami, je Škoda 100 z roku 1970. Vše novější je nejen zbytečný, ale především zhola absurdní přepych. Samozřejmě že tato stará a skvěle zrenovovaná škodovka by dnes měla mít karosérii vyztuženou alespoň ocelovým rámem a zdvojené tlumiče, aby se nerozpadla po výjezdu z města.
Osobně řídím vůz starý přes 20 let a lituji ho, že není ještě nejmíň o deset let starší. Kéž by tak byl pro to silniční utrpení alespoň v Kristových létech!
—
—