Zběsilá propagace konzumního, západního, tj. amerického způsobu života se nezastavuje před ničím. Nikoho už dávno nepřekvapí reklamní spot na nový vůz, umístěný na nejčtenějším zpravodajském portálu před patřičně uvedeným («upozornění: video obsahuje drastické záběry») videozáznamem dopravní nehody s půl tuctem mrtvých, nebo kontextová reklama na úvěrovou společnost u článku o sebevraždě člověka v exekuci.
Nevyhnutelnou inovací je propagace oblasti, města či podniku, kde se odehrála lidská tragédie. Mluvčí společnosti či dokonce redaktor se snaží využít svých patnácti minut mediální slávy k reklamě, kterou sponzorovala smrt člověka.
Kam až to zajde? Parodovaný reklamní slogan jisté minerálky (např. «Vyvraždění Lidic si připomínáme právě dnes, ale Korunní můžete pít každý den») se, jak se zdá, stane každodenní rutinou. «Trojčata z Brna zemřela při porodu. Vilu Tugendhat můžete navštívit každý sudý týden.» «Jihlava: 23 mrtvých po střelbě na základní škole. Věděli jste, že pivovar Ježek loni zvýšil výstav o 9 %?»
Pro konzum vše. Copak jsme v Polsku? Člověk aby si dnes doma zřídil raketové silo a střely namířil přinejmenším na domy starosty a několika mluvčích, aby, až se stane obětí dejme tomu autonehody, je z posledních sil dálkově odpálil, a nikdo tak na jeho smrti nemohl parazitovat…
Reklamu na turisticky atraktivní Dolní oblast Vítkovic vám přináší smrt dělníka (iDnes.cz)
—
Reklamu na otočné lavice sponzoroval smrtelně zraněný mladík (Novinky.cz)
—